Comportamentul la ședință

Corporate Etiquette and International Protocol Consultant

Comportamentul la ședință

Ședința este o reuniune, un mijloc excelent pentru a discuta aspecte despre afaceri, planificarea evenimentelor, pregătirea cursurilor, lansarea de produse.

  • Persoana care conducere ședința, se va așeza în capul mesei, acesta fiind cel mai onorant loc; a doua persoană ca importanță se va așeza în dreapta acestuia, iar a treia persoană, pe locul din stânga;
  • Conducătorul ședinței, îi va prezenta pe cei aflați pentru prima oară la ședință (numele și funcția);
  • Persoanele care întârzie la ședință, vor intra, vor saluta și își vor ocupa de îndată locul (nu vor da mâna cu fiecare particiant deoarece ar deranja) ;
  • Se vor oferi apă, cafea și ceai; dacă ședința se desfășoară la ora prânzului sau durează mai mult de două ore, vor fi oferite și produse de patiserie; un participant flământ nu se va putea concentra, deci nu va fi eficient;
  • Dacă se dorește înregistrarea discuțiilor, trebuie cerut acordul tuturor participanților;
  • Conducătorul de ședință va da cuvântul fiecărei persoane înscrisă la cuvânt, își va asuma rolul de moderator și va calma spiritele atunci când au loc discuții în contradictoriu;
  • Ședința trebuie să se încheie la ora stabilită sau mai devreme.